Sterk voor ouder en kind heeft als oogmerk de begeleiding van u en/of uw kind zo goed mogelijk af te stemmen op uw wensen en verwachtingen. Ondanks dit streven kan het voorkomen dat u van mening bent dat u niet goed of niet zorgvuldig bent behandeld. Dit kan bijvoorbeeld gaan over het maken en nakomen van afspraken of de manier waarop u benaderd wordt door de behandelaar.
Wij vinden dat uw ongenoegen bespreekbaar mag zijn. Uw bedenking, bezwaar of klacht kunnen voor ons een aanleiding zijn om zaken nog eens anders of nader te bekijken en eventueel te veranderen. Het is wenselijk als u uw ongenoegen wel met ons bespreekt zodat het mogelijk is om de zorg voor u en andere cliënten te verbeteren.
Hieronder kunt u lezen wat u kunt doen als u een klacht heeft.
Behandelaar – Betrokken medewerker
Het komt vaak voor dat de oorzaak van een klacht op een misverstand blijkt te berusten. Als u ergens een klacht over heeft kunt u dit het beste met deze betrokken medewerker of behandelaar bespreken. Vaak kan in zo’n gesprek al snel tot een oplossing gekomen worden.
Vertrouwenspersoon
Mocht dit niet wenselijk zijn of u komt er niet uit, dan kunt u zich wenden tot onze klachtenfunctionaris binnen Sterk. U kunt dan uw klacht mailen naar: renel@sterkvoorouderenkind.nl. Wanneer er toch meer nodig blijkt te zijn, brengen wij u in contact met onze externe vertrouwenspersoon. . Deze vertrouwenspersoon kan een bemiddelende rol vervullen.
Klachtencommissie
Mocht het zo zijn dat deze bemiddeling binnen Sterk voor Ouder en Kind niet tot een oplossing van uw klacht komt dan kunt u uw klacht indienen bij de NFG, de FVB of de SKJ door een van de volgende links te volgen: