Bij Sterk voor ouder en kind doen wij er alles aan om de begeleiding van u en/of uw kind zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij uw wensen en verwachtingen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Dit kan bijvoorbeeld gaan over het maken of nakomen van afspraken, of over de manier waarop u door een behandelaar benaderd bent.
Wij hechten veel waarde aan uw mening. Uw feedback, bezwaar of klacht biedt ons de mogelijkheid om onze zorg- en dienstverlening verder te verbeteren. Door uw ervaring met ons te delen, kunnen we samen zoeken naar een passende oplossing en – waar nodig – onze werkwijze aanpassen.
Hieronder staat beschreven wat u kunt doen als u een klacht heeft.
Behandelaar – Betrokken medewerker
Soms ontstaat een klacht door een misverstand. Wij raden u aan om uw klacht eerst te bespreken met de betrokken medewerker of behandelaar. In veel gevallen leidt een open gesprek al snel tot een passende oplossing.
Vertrouwenspersoon
Als u dit niet prettig vindt of het gesprek levert niet de oplossing op, kunt u contact opnemen met onze klachtenfunctionaris bij Sterk. Stuur uw klacht naar: renel@sterkvoorouderenkind.nl. Mocht er daarna behoefte zijn aan verdere ondersteuning, dan brengen wij u in contact met onze externe vertrouwenspersoon. Deze persoon kan bemiddelen om samen tot een oplossing te komen.
Klachtencommissie
Wanneer de bemiddeling binnen Sterk voor Ouder en Kind met de externe vertrouwenspersoon, niet tot een oplossing leidt, kunt u uw klacht voorleggen aan de NFG, de FVB of het SKJ. U kunt dit doen via een van de onderstaande links: